Ik wil mijn kennis actueel houden, het RSC helpt daarbij
Karin Lelieveldt werkte al 15 jaar als casemanager voordat ze de opleiding tot registercasemanager voltooide. Een stap waar ze nog altijd veel plezier van heeft. ‘Je bent als casemanager nooit uitgeleerd. Er komen steeds nieuwe uitdagingen op je pad!’
‘Na jaren als verpleegkundige te hebben gewerkt, startte ik in 2001 als casemanager bij een grote kinderopvangorganisatie. In 2013 kwam ik terecht bij de arbodienst waar ik nu nog steeds voor werk. Daar kreeg ik de kans om de opleiding Registercasemanager te volgen bij CS Opleidingen. Een pittige opleiding, die ik met veel overgave en plezier heb volbracht. Inmiddels heb ik samen met onze arbodienst een casemanagertak opgezet en ben ik inzetbaar als casemanager, mediator en vertrouwenspersoon.’
‘Meteen na mijn afstuderen heb ik me aangesloten bij het RSC. Ik vind het belangrijk om als casemanager mijn kennis up-to-date te houden. Het werkveld is continu in beweging, daarom is het belangrijk dat je over actuele kennis van de wet- en regelgeving beschikt. De bijscholing vanuit het RSC is van grote toegevoegde waarde. Het aanbod is breed, dus er zit altijd iets van mijn gading tussen. Een ander groot voordeel is de toegang tot VeReFi. In de digitale documentenbank en FAQ’s kan ik op ieder gewenst moment informatie opzoeken of vragen stellen.’
‘Minstens zo waardevol is het contact met andere RSC’ers. Als casemanager bij een arbodienst spar ik veel met collega-casemanagers en bedrijfsartsen. Daardoor verloopt de samenwerking soepel en blijven de lijntjes kort. Binnen ons team werken wij als casemanagers allemaal vanuit eenzelfde invalshoek; de arbodienst. De intervisie met andere RSC’ers biedt weer een ander perspectief, zij werken voor bijvoorbeeld grote werkgevers of binnen het verzekeringswezen. Door met hen complexe casuïstiek te bespreken, doe ik zelf ook nieuwe inzichten op. Van en met elkaar leren, ik zou niet meer zonder kunnen.’