Via het RSC blijf je in verbinding met elkaar
Toen Cecile Mol de opleiding tot casemanager had afgerond, sloot ze zich meteen aan bij het RSC. Vooral collega-casemanagers die als zelfstandige werken, raadt ze aan hetzelfde te doen. ‘Via het RSC blijf je in verbinding met elkaar, zodat je altijd een extra sparringpartner hebt.’
‘Als intercedente en als commercieel medewerker bij een intermediair had ik al veel te maken met re-integratie en verzuimbegeleiding van personeel. Toen ik bij het Centrum voor Bedrijfsgezondheid kwam werken in het relatiebeheer, hield ik me steeds meer bezig met verzuim. Vervolgens ben ik eerst de opleiding Regie op Verzuim gaan volgen bij CS Opleidingen, en daarna heb ik een specialisatie gedaan, namelijk Casemanager Taakdelegatie. Door het tekort aan bedrijfsartsen is het goed om te kijken hoe we klanten beter en sneller kunnen bedienen.’
‘Ik heb me bij het RSC ingeschreven, omdat ik aangesloten wilde zijn bij een organisatie die goed bekend staat in de branche. Ik vermeld mijn registratie ook in mijn e-mailhandtekening, want een RSC-registratie straalt kwaliteit uit. Dat komt doordat je via het RSC je kennis heel makkelijk up-to-date houdt. Als er ontwikkelingen zijn, blijf je daarvan op de hoogte, bijvoorbeeld via nieuwsbrieven. Zo kan ik als casemanager altijd kwaliteit leveren.’
‘Een ander groot voordeel van mijn RSC-registratie vind ik de verbinding met andere casemanagers. Neem bijvoorbeeld de intervisiegroepen. Daar kunnen we volop kennis uitwisselen met elkaar en brainstormen over casussen. Veel casemanagers werken als zelfstandige. Voor hen kan zo’n intervisiegroep een extra sparringpartner zijn. In de dagelijkse praktijk werk ik niet veel samen met andere casemanagers, maar via het RSC blijf ik toch met ze in verbinding.’