Om de kwaliteit van risk- en casemanagement te waarborgen, beheert het RSC een openbaar register. Inzage is vrij; aan inschrijving en behoud van registratie zijn juist strenge en onafhankelijk getoetste diploma- en bijscholingsvereisten verbonden. Hierdoor vormt het register een betrouwbaar vertrekpunt voor opdrachtgevers en samenwerkingspartners van risk- en casemanagers. Het reikt dienstverleners aan op wie zij kunnen bouwen. Een ingebouwd systeem van titels en erkende specialisaties geeft inzicht in de specifieke kwaliteiten van de geregistreerde professionals. Dit bevordert optimale afstemming van vraag en aanbod.
De kwaliteit borgen we onder andere door toe te zien op inschrijving, scholing en bijscholing en ook met het programma Permanent Actueel en de Kennistoets. Zie voor meer informatie hieronder.
Werkgevers, opdrachtgevers en andere stakeholders vinden kwaliteit belangrijk. Echter hoe kan je zien dat iemand een register casemanager is die ook daadwerkelijk in de praktijk het vak uitoefent én ook met kennis actueel is. Vanaf heden kan een casemanager zelf aangeven onder de eigen e-mail handtekening of website dat hij/zij is aangesloten én geregistreerd is bij het RSC. Hoe?
Ben je geregistreerd én wil je dit kenbaar maken dat je aangesloten én geregistreerd bent bij het RSC? Zet dan het logo onder je e-mailhandtekening of op je website. Als je bent ingelogd dan kan je het logo downloaden in de bibliotheek.
Kwaliteit vanuit het RSC wordt op verschillende manieren geborgd. Denk aan:
Wij stellen informatieveiligheid voorop en daarom werken wij samen met de ISO 27001 gecertificeerde website leverancier de Toekomst.